Optimalizace webu pro vyhledávače nemusí být věda


Vhodná klíčová slova

Ještě před tím, nežli pustíte web do ostrého provozu, proveďte si vstupní analýzu (brainstorming), co asi bude zákazníky na vašich webových stránkách zajímat. Klíčová slova by neměla mít příliš velkou konkurenci, jde o to, že jestliže např. prodáváte knihy, nebude zrovna ideální upínat se pouze na avizovaný klíčový výraz „knihy“, skloňovaný ve všech pádech. Zapojte fantazii a nechte se inspirovat i vašimi konkurenty. Pro obchodníky s knihami se hodí např. knihkupectví, romány, beletrie, reportáž, esej, povídky, dětská literatura, pohádky, atd. Klidně můžete vyzdvihnout i jméno oblíbeného autora.
namalované seo.jpg

Validita webu

Validita neboli platnost, je pro vyhledávače zásadní. Jestliže se na vašich stránkách nachází více než 150 chyb, vyhledávače vás budou ignorovat a do předních pozic se nikdy nedostanete. Pro kontrolu funkčnosti a bezchybnosti webových stránek slouží tzv. validátory. Poměrně přísný korektor je český validator w3.

Velikost webstránek

Velikost stránek a rychlost načítání je podstatná nejen jako optimalizace webu pro vyhledávače, ale i pro samotné uživatele. Příliš velké obrázky, jejich neúměrný počet, kvanta nepřehledného textu mnoho lidí odrazuje. S rychlostí načítání úvodní stránky i dalších podstránek klesá úměrně exponenciální řadou i pozice ve vyhledávačích.
seo ve vesmíru.jpg

Alternativní obsah „alt“

Všechny netextové značky (tagy) např. u obrázků, opatřete alternativním popiskem. S fotografiemi vyzdobenými podpůrným textem se vaše úspěšnost ve vyhledávačích podpoří výraznou měrou. Je to v zásadě logické, nejpoužívanější vyhledávací zdroje Google i Seznam si fotografii prohlédnout a vyhodnotit nedokážou, i když může mít obrovskou vypovídající schopnost. Snažte se ji tedy vtisknout do popisku.

Zvýraznění textu

Poměrně velkým mýtem je zvýrazňování klíčových slov v textu značkami „strong“ nebo „em“. Vyhledávače tyto značky ignorují.